persatuan agama islam

sm sains kubang pasu bt 19 jalan kodiang 06000 jitra kedah

Bila Izrail Datang Memanggil

Salam,

Buat julung kalinya satu program pengurusan jenazah telah dilaksanakan dengan jayanya pada hari ini Sabtu 24 April bersamaan 9 Jamadilawwal 1431 Hijriah. Alhamdulillah, perjalanan program sangat lancar sebagaimana yang dirancang, di mana ianya dilaksanakan dalam dua sesi. Sesi pagi merangkumi  teori, taklimat  ceramah ringkas dan sesi soal jawab berhubung kait dengan pengurusan jenazah seperti menghadapi si sakit yang hampir meninggal, urusan mandian, kafan, solat dan akhirnya pengkebumian. 

Alhamdulillah sesi ini mendapat sambutan yang hangat dari kalangan pelajar-pelajar khususnya dalam sesi soal jawab. Banyak soalan yang agak kontemporari ditanya dan dijawab oleh Ust Mohd Yusfadzillah dan Ustazah Fadhilah Sharipah.

Bila sesi kedua bermula makan ianya menjadi klimak kepada program ini di mana para pelajar dipertontonkan dengan praktikal-praktkal mandian, kafan dan solat jenazah dengan batuan Jawatankuasa BADAR.

Tahniah dan syabas serta terima kasih atas perhatian semua pelajar, dan guru-guru semoga kita sama-sama mendapat input yang berguna untuk masa hadapan. sekurang-kurangnya timbul keinsafan dalam diri kita bila dan bagaimanakah  agaknya nanti giliran kita?

Wassalam..


0 comments:

Post a Comment