persatuan agama islam

sm sains kubang pasu bt 19 jalan kodiang 06000 jitra kedah

Salam Eid Mubarak


Majlis Penutupan Ihyak Ramadhan 1432 H / 2011

Salam.

Majlis yang diadakan di Dewan Bitara SMSKP ini adalah kelangsungan dari program-program yang telah dijalankan oleh Panitia Pendidikan Islam dan BADAR sepanjang bulan Ramadhan al-Mubarak 1432 H / 2011 iaitu Solat Terawih, Qiamullail Perdana, Tadarrus al-Quran, Ceramah Nuzul al-Quran, Pertandingan Tulisan Khat, Nasyid, Sajak dan Infak Ramadhan..

Majlis telah dirasmikan dengan jayanya oleh Tuan Pengetua Cemerlang SMSKP, Tuan Haji Ismail bin Ibrahim yang berpesan supaya sentiasa istiqamah dengan amalan yang dilakukan pada bulan Ramadhan walaupun berada di bulan-bulan Islam yang lain.

Bacaan al-Quran (al-Insan ayat 1-11) dari saudara Mohd Sawfan (BADAR) sebagai pembuka majlis. Seterusnya warga SMSKP bersama-sama menghayati bacaan al-Quran (Juz 'Amma) dalam slot Khatam al-Quran oleh 15 ahli BADAR.

Klimaks majlis ini diserikan lagi dengan penyampaian Infak Ramadhan kepada para pelajar yatim, miskin dan kurang berkemampuan, termasuk juga sumbangan kepada staff (pekerja swasta) SMSKP. Semoga dapat memberikan sedikit keceriaan menyambut lebaran nanti.

Terima kasih kepada semua penyumbang (kontraktor dewan makan, guru-guru, pelajar dan orang persEorangan). Semoga jasa diberkati Allah SWT.

Majlis ditamatkan dengan para pelajar berpeluang bersalam-salaman memohon kemaafaan dari guru-guru sebelum memulakan cuti persekolahan masing-masing. 
Selamat meneruskan ibadat berpuasa dan Selamat Hari Raya. Kullu'am wa antu bikhair!

Salam Ramadhan