persatuan agama islam

sm sains kubang pasu bt 19 jalan kodiang 06000 jitra kedah

Pelancaran Ihyak Ramadhan SMSKP 2010

Salam.

Pelancaran Program Ihyak Ramadhan peringkat sekolah telah diadakan semalam, jam 8.00 pagi di Surau SMSKP. Walaupun terdapat sedikit kesulitan diawal program, namun ianya tidak merencatkan apa yang telah direncanakan. 

Bahkan ianya boleh danggap satu detik bersejarah untuk Panitia Pendidikan Islam khasnya dan SMSKP amnya dalam melaksanakan tanggungjawab membina minda dan jiwa yang lebih Islamik. Dengan memperkenalkan deretan program sebelum ini dan disusuli pula dengan program  penuh makna di sepanjang Ramadhan al-Mubarak ini. Semoga semua warga SMSKP dapat menghayatinya dengan penuh hemah dan hikmah. Insyaallah!

Perasmian program ini dimulakan dengan ucapan penghargaan dan pengharapan dari Ketua Panitia Pendidikan Islam SMSKP Ustaz Mohd Yusfadzillah bin Mohd Yusoff dan disempurnakan pelaksanakan perasmian dengan jayanya oleh Tuan Pengetua Tuan Hj Ismail bin Ibrahim AMN. Dalam ucapan perasmiannya, beliau menekankan betapa pentingnya individu itu sentiasa berakhlak mulia dalam menjalani penghidupan seharian. 

Antara program yang dilancarkan sepanjang bulan ini :
  1. Tadarrus al-Quran
  2. Nilam al-Quran
  3. Tulisan Khat Kreatif
  4. Infak Ramadhan
  5. Nuzul al-Quran
  6. Majlis Khatam al-Quran 
  7. Iftar Jamai`ie
Tahniah dan syabas kepada seluruh warga kerja, jawatankuasa Panitia Pendidikan Islam dan BADAR SMSKP atas usaha yang dicurahkan. Semoga mendapat kurniaan dan ganjaran setimpal dari yang Esa.Insyaallah.

0 comments:

Post a Comment