persatuan agama islam

sm sains kubang pasu bt 19 jalan kodiang 06000 jitra kedah

Malam Kesenian & Kebudayaan Islam

Salam.

Program yang telah diadakan pada 28 Mei 2010 di Dewan Bitara ini, bermula jam 9 malam dan berlangsung selama lebih 2 jam telah dianjurkan oleh Panitia Pendidikan Islam dan Badan Dakwah dan Rohani (BADAR) dan dengan kerjasama AJK Persatuan Agama Islam SMSKP.

Tujuan utama penganjurannya ialah untuk menonjolkan bakat terpendam pelajar-pelajar dan menghidupkan suasana kesenian dan kebudayaan Islam dalam 'biah' sekolah. Bersesuaian dengan tempoh 'bertenang' pelajar-pelajar selepas mengharungi Peperiksaan Pertengahan Tahun selama 2 minggu jadi pelaksanan program ini dilihat kena pada masanya.

Kemuncak program pada malam ini ialah 'catwalk' model-model semi-profesional SMSKP lelaki dan perempuan yang memperaga busana masing-masing dari sesimple pakaian etnik masyarakat Kedah sehinggalah kepada aksesori Jubah, Baju Moden, Kurung, Tradisional dan Ihram Haji.Lain-lain program ialah Bacaan Quran (Qiraat), Nasyid, Pentomin, Sajak dan Syarahan. 

Terima Kasih kepada SBP Integrasi Kubang Pasu kerana persembahan Nasyid yang mengagumkan dan terima kasih juga atas kehadiran sahabat-sahabat dari SM Sains Sultan Abdul Halim (SEMSAH). Semoga ukhwah terikat kemas.

Semoga bersua lagi tahun depan dengan acara yang lebih 'grand' tahniah dan terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung atau tidak.

Wassalam.